De wissel: wees welkom in mijn hoofd

Donderdag 16 november organiseerde de wissel een voorstelling "Wees welkom in mijn hoofd", Enkele leden van de club woonden het optreden bij.

De Wissel is een organisatie actief in de jeugdhulp waar jongeren die een hobbelig parcours achter de rug hebben en dikwijls meerdere malen uitgesloten zijn uit scholen en instellingen, worden geholpen in hun zoektocht naar een 'normalere' toekomst.

LCA ondersteunt dit sociaal doel met een jaarlijkse bijdrage van 3500 euro, enkel te besteden aan projecten die gezamelijk worden goedgekeurd. Zo hebben we reeds een PC en een tafel gefinancierd en nu dan (het uitwerken van) het optreden 'wees welkom in mijn hoofd' dat op donderdag 16 november in het CC doorgegaan is.

Met een beperkt budget en 'slechts' 1500 euro vanwege onze club, slagen de creatieve geesten van De Wissel (weliswaar bijgestaan door professionele muzikanten en een regisseur) erin een meer dan een uur durende zeer persoonlijke inkijk te geven in de allerindividueelste gedachten van zichzelf. Via eigen geschreven liedjes, rapmuziek, dagboekfragmenten, brieven, dans,...stelden de meisjes zich zeer kwetsbaar op. Het publiek, zo'n 300 personen, werd verrast, ontroerd, meegesleept in de leefwereld van deze gekwetste, kwetsbare mensen. Met een lach en een traan, viel hen een staande ovatie te beurt. Wel verdiend.

De aanwezigen waren even van slag na afloop. Het was heavy! Diep in de ziel kervend. Maar dan toch hoopvol te weten dat wij als Lions Aarschot een steentje bijdragen om deze meisjes de weg naar een minder getormenteerd hoofd te vinden.

LCA werd dan ook van harte bedankt voor de zeer gewaardeerde steun. ALgemeen coördinator Luc Deneffe hield eraan om elk lid van LCA te danken voor de bijdrage. Bij deze dus.

De foto, die u boven deze tekst vindt werd door de meisjes zelf opgesteld als aandenken voor de aanwezigen, met de boodschap 'ik zie, ik zie, wat jij niet ziet en.....' de puntjes zijn er om verder in te vullen met een persoonlijke wens of boodschap! Opnieuw een oproep om te luisteren naar de medemens en een oproep om niet te snel te oordelen....

In de spotlight