Big spring event

Op 19 november 2016 vond in Brussel een ceremonie plaats waarbij Manneken Pis een officieel Lions100 kostuum aangemeten kreeg. Dit betekende het officiële startschot van het feestjaar ‘Lions100’ in België. Om 100 jaar Lions te vieren, en om bij te dragen aan de Centennial Challenge, organiseren de Belgische Lions op 26 maart 2017 evenementen over heel het land, waarbij milieu-acties centraal staan.

In Vlaanderen (districten A & B) verzamelen de leden van de Lions Clubs zich voor het Big Spring Event. Met de steun van OVAM, die instaat voor kwaliteitsvol en efficiënt afval-, materialen- en bodembeheer in Vlaanderen, zullen de Lions zwerfvuil opruimen langs wandelpaden, bermen en parken. Hieraan wordt bovendien een boomplanting gekoppeld met als doel 4.000 personen te mobiliseren om op 19 locaties verspreid over heel Vlaanderen 50.000 bomen te planten. De boomplantingen zullen plaatsvinden in onder andere Hechtel-Eksel, Brasschaat, Hamme, Jabbeke en Tervuren. Vlaams Minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (in Knesselare), en meter van het Big Spring Event VTM weervrouw Jill Peeters (in Steenokkerzeel) zullen de boomplantactie ter plaatse ondersteunen. De actie verloopt in samenwerking met de Vlaamse Bosgroepen, die meer dan 12.000 private boseigenaars ondersteunen bij het beheer van hun bos, en Het Agentschap voor Natuur & Bos.

ONZE LEDEN IN ACTIE !!